Hund eller kattmänniska?

Hundar i all ära, men av någon anledning så har jag alltid varit en kattmänniska. Inte just för at jag inte gillar hundar, för konstigt nog så har båda mina föräldrar växt upp med hundar och kan mycket om dom.

Kanske är det mest på grund av att vår familj faktiskt inte har haft en egen hund, utan vi valde att istället skaffa en lite kattunge. Inte egentligen för att vi ville det, men på grund av att mina föräldrar menade på att ingen i familjen kommer att ta sitt ansvar. Och när man talar om ansvar och hundar så menar man alla dagliga promenader som ska avverkas. Och inte nog med det, hundar måste få mycket motion och underhållning.

Katter däremot, dom behöver inte mer än att få mat och släppas ut i naturen när de vill. Mer än så behöver man inte göra som kattägare. Och detta är faktiskt anledningen till att jag har kommit att bli en kattmänniska genom åren. Det har hel enkelt växt fram sakta men säkert. Men trots detta så älskar jag fortfarande hundar och allt som har att göra med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0