Samla på klockor

Att samla på något är en företeelse som säkert de flesta av oss någon gång gjort i sitt liv, och man kan väl konstatera att de flesta samlingarna startades redan när man bara var fem år gammal.

För visst minns vi väl alla den där första samlingen vi hade i vårt rum i den där lådan. För tjejer så handlade det trolgtivis om suddgummin, bokmärken eller klistermärken. Detta medan killarna brukade samla på hockeykort, pennor eller kanske till och med pennor. Man kan alltså utan tvekan konstatera att när det kom till samla på prylar så var det inte särskilt mycket genusperspektiv.

Men desto äldre man blev desto nyare och mer spännande prylar fanns det att samla på. Vissa var förknippade med den trend som varade i några månader, medan andra var lite mer knutna till en viss ålder.

Min första seriösa samling var av klockor, och jag tror utan tvekan att jag ägde säkert ett tjugotal klockor på den tiden. Och detta är faktiskt den enda av alla samlingar genom åren som jag faktiskt har kvar än idag, och som även är utökad av lite mer modernare och dyrare klockor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0